Pages

Thursday, August 28, 2014

Projek Kepit Suami Berkuatkuasa 24 jam


Menarik projek kepit kepitan ni. Nak kepit siapa? Dah tentu kepit suami sendiri takkan kepit suami orang pulak kan? Edisi kepit 24 jam adalah misi kami kali ini yang akan berlangsung selama 40 hari. Bukan berkabung tau tapi atur strategi untuk mengepit.

Begini kisahnya, kami seramai 69 orang akan mulakan edisi projek mengepit suami kerana banyak faktor. Salah satunya beginilah saya cerita dulu. Zaman sekarang ni suami isteri selalunya ruang masa bersama agak terbatas. Mau tak terbatas, pergi kerja balik kerja, sempat salam dengan suami masa nak pergi kerja sahaja, lepas tu balik petang, adakala sang ibu masak pun tak sempat dah, ajak suami dan anak-anak makan kedai, balik rumah dah penat, buat apa yang patut tidurkan anak, sediakan bekalan esok nak hantar anak ke nursery dan ulang balik rutin.

Sedih kan? Masa bersama sangat suntuk, walhal kita bukanlah selama-lma boleh bersama, kematian juga akan memisahkan. Sementara masih ada masa, kalau boleh nak luangkan lebih lagi dan lebih masa bersama suami selain dengan anak-anak. Bila masa nak kepit jika masing-masing sibuk dengan hal masing-masing? Mungkin hari minggu boleh kita bersama-sama menikmati keindahan. Tetapi kenapa mesti memilih hanya hari minggu jika boleh dibukakan ruang untuk kita bersama-sama lebih lagi?

Ok sebelum tu mari kita perkenalkan antara isteri-isteri geng kepit suami ini. Mereka-mereka ini orangnya tabah, bercita-cita besar demi sebuah keluarga. kalau tak percaya tengoklah sorang-sorang, ayu mulus jitu kan? Nampak ketegasan dalam kelembutan wah wah wahhhhhh:)

Silalah tatapi wajah serikandi-serikandi ini. Impian hidup mereka hanyalah untuk keluarga, membina keselesaan keluarga.






































Tak boleh nak reveal semua gambar-gamabr di sini bahaya. Terutama yang terlalu cantik jelita, kena tapis. Maklumlah ramai juga yang low profile tak mahu orang tahu, nak buat surprise dekat suami katanya.

Oklah berbalik pada projek mengepit suami ni. Apa benda projek mengepit suami ni? Tujuan asal adalah begini. Mereka semua ini mahu buat sesuatu (sudah tentu bisnes shaklee yang sedang dibuat sekarang) sehingga mendapat 5 angka sebulan. 5 angka sebulan bukanlah 5 ribu tau. Sebut betul-betul....
Mesti berpendapatan 10 ribu sebulan hasil perniagaan secara online. Tak mustahil langsung sebenarnya sebab ibarat petik jari je. Tapi kena rajin. Tak boleh nak tengok sinetron dah, kena hadap laptop, hadap smart phone, ala hadap bukan 24 jam pun. Luangkan sikit masa sahaja contohnya 2 jam sehari ke. Ikut sukalah pilih waktu fleksibal sendiri. Tiada orang yang marah atau melarang. Janji dapat capai 10k sebulan. Siapa nak bagi buat secara sampingan je pun. Mudah yang amat sebab kami ada group support khas yang sudah pasti mengujakan sesiapa yang turut serta. Penuh pengisian yang bermanfaat, wah gitu...

Nak kepit bukan senang, tak semudah kita bagitau, abang saya mahu berkepit dengan abang. tapi kena ada strategi. Bila sudah berpendapatan tinggi, mana tahu suami pula dapat bersama-sama dengan kita buat bisnes bersama-sama, jadi bolehlah berkepit 24 jam. Ke mana sahaja bersama,tidak risaukan waktu kerana semuanya fleksibel. Boleh suruh suami berhenti kerja dan buat bisnes bersama-sama. Eh jangan taktau dalam shaklee ramai suami isteri buat shaklee secara fulltime tau. Sebab jangan pula kita menyangka yang ini bisnes pasar malam atau bisnes yang tiada masa depan. Kalau tiada masa depan masakan ada individu yang memang buat shaklee berpuluh tahun dah dekat Malaysia ni dan dari dulu dia dah jutawan dan masih kekal jutawan hingga kini? Susah nak cari kalau syarikat biasa tau. Saya bukan cakap sebab saya memang dalam bidang ni tapi ini kenyataan yang saya nak buka mata semua.

Saya dulu pun sama skeptikal dengan bisnes ni. Yang nampak ada masa depan hanyalah pekerjaan bergaji bulanan dan kalau boleh bekerja pula dengan kerajaan. Itulah jaminan hidup waktu itu. tapi saya tak sedar yang maha pemberi rezeki adalah Allah. Dan tidak salah kita berusaha apatah lagi di jalan bisnes kerana Rasulullah dahulu memang asalnya juga menjalankan bisnes dengan berdagang. Permulaan berdagang dengan megikut pakciknya. Jadi saya tak nampak kesalahan berbisnes hingga kita merasakan tiada masa depan. Yang tiada masa depan tu jika kita silap langkah, terlalu tamak atau meminggirkan hak Dia, dan terlalu megejar dunia mungkin.

Oklah detail kisah projek ni hanya pesertanya sahaja yang tahu. Cuma saya nak share sikit untuk sesiapa yang rasa mahu merubah hidup, sudah bosan dengan rutin yang sama yang mungkin dalaman dan emosi tidak menginginkan begitu. Tertekan dengan emosi yang selalu tergangu kerana risaukan anak-anak di nursery, risaukan anak-anak tidak mendapat hak mereka. Anda masih ada peluang, peluang untuk ubah apa yang anda tidak suka.

Jika anda mahukan sesuatu untuk dibuat secara sampingan, boleh buat part time walaupun anda bekerja kerana ia tidak langsung mengganggu waktu kerja, maka jangan segan silu mulakan langkah pertama.

Apakah langkah itu?




Ingin menjadi sebahagian dari kami?

Anda mahu jadi ahli shaklee dan ingin mengetahui cara daftar shaklee?
Mudah sahaja hanya klik di sini:


hubungi saya di talian tertera atau melalui sms/wassup/telegram untuk sesi consultation lebih detail.
019 330 8053



** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Wan Fatihanum:
Email: wfatihanum@yahoo.com
H/P no: 019 330 8053
ID Shaklee: 851433
Blog: http://permatacintaku.blogspot.com
Page: https://www.facebook.com/permatacintakublog

Mahu menjadi JUTAWAN MUSLIMAH DAN BEKERJA HANYA DARI RUMAH?
REALISASIKAN IMPIAN ANDA.
SAYA MAHU!

No comments:

Post a Comment

Jangan segan-segan nak komen sini tau:)
Salam Ukhwah:)